Zapowiedź Mesjasza w Przybytku Pańskim – Rudolf Szczypka

Stary testament to cienie rzeczy przyszłych, jednym z takich cieni był namiot spotkania z Bogiem, wszystko w tym przybytku było zbudowane wedle planu, jaki podyktował Bóg.


Zapraszam serdecznie do wysłuchania wykładów Rudolfa Szczypki, w których krok po kroku opisuje każdy element przybytku (namiotu Pańskiego). Z wykładów dowiadujemy się o znaczeniu tzw. cieniów przyszłości, czyli pewnego rodzaju proroctw zawartych już w samej konstrukcji miejsca świętego, jakiego plany otrzymał Mojżesz na górze Synai. Pastor Rudolf Szczypka z bardzo dużą dokładnością i obrazowością, pokazując na makiecie, wskazuje na cel każdego elementu. Okazuje się, że nic w tym miejscu nie było zaplanowane z przypadku, zachęcamy do wysłuchania fascynujących wykładów.

Transkrypcja automatyczna (AI) z nagrania 1

Transkrypcja automatyczna (AI) z nagrania 2

Transkrypcja automatyczna (AI) z nagrania 3

Transkrypcja automatyczna (AI) z nagrania 4

Transkrypcja automatyczna (AI) z nagrania 5

Rudolf Szczypka 00:00 Rozpoczniemy ostatnie nasze spotkanie na temat przybytku bo to jest związany z przybytkiem w momencie kiedy Bóg nakazał wybudowanie przybytku ustanowił kapłaństwo ustanowił również system ofiarniczy tempem

Rudolf Szczypka 00:20 twoim tak że kiedy badamy historię Narodów Ludów Premium to zawsze zauważamy że ludzie ofiary swoim bóstwom zawsze zauważamy że starali się przez często dzieła swoich rąk a niekiedy przez właściwy częściej

Rudolf Szczypka 00:50 ofiary ze zwierząt starali się pozyskać przychylność bóstwa któremu służyli Jeżeli było zagrożenie bytu narodu plemienia to byli gotowi nawet złożyć ofiarę z człowieka Biblia opisuje Biblia opisuje taką sytuację że

Rudolf Szczypka 01:17 ościenne narody które sąsiadowały z kim składały ofiary Żydzi czym się zdecydowanie sprzeciwił 3 mojżeszowej jest przykazanie które mówi żeby tego nie robili a mimo wszystko Biblia opisuje że nawet Izraelici ich tej sprawie naśladowali Boga

Rudolf Szczypka 01:48 był jeden z królów z królów izraelskich który również Złożył ofiarę ze swojego syna TOK FM oczywiście ogromny wpływ był Hogan na Izraela Izraelici też składali ofiary ze zwierząt i nie tylko ze zwierząt

Rudolf Szczypka 02:20 niekiedy składali z pokarmów ofiarę takie ofierze też Pisma Świętego i jaka więc różnica jest pomiędzy pogańskich Boss ofiarami pogan do swoich Boost a ofiarami jakie składali Izraelici Bogu Jahwe najprościej to by można było tą różnicę podkreślić w ten sposób

Rudolf Szczypka 02:47 poganie składając ofiary swoim bóstwom wymyślali chiary myśleli że przez te ofiary po zyskają przychylność żeby najlepsze żniwa rzemienie ich choroba zaraza i jakieś inne nieszczęścia po prostu Wymyśl na literę ten system ofiarniczy natomiast

Rudolf Szczypka 03:19 Izraelici mieli nakazany system ofiarniczy przez Boga Jahwe to nie był ich wymysł To nie było jakieś ich wyobrażenie że w ten sposób będą służyć Bogu Jahwe którego innym znali ale to było ustanowione przez Boga to był ustanowiony przez Boga system ofiarniczy którego Izraelici byli zobowiązani

Rudolf Szczypka 03:45 przestrzegać właśnie teraz temu systemowi ofiar niczemu się przyjrzymy o niezapisany w pierwszych rozdziałach trzeciej Księgi Mojżeszowe i tak zwanej księgi kapłańskiej w tej chwili jak Warszawskiego ona jest

Rudolf Szczypka 04:06 zatytułowany trzecia księga Mojżeszowa z plusem ofiar które Bóg nakazał przestrzegać izraelski to są po kolei wymienione pierwsze ofiary były ofiarami dobrowolnymi nie były obowiązkowe do tych trzech ofiar zalicza się

Rudolf Szczypka 04:38 ofiara całopalna ofiara karbów i ofiara pojednania to są te trzy ofiary dobrowolne dwie ofiary czyli czwarta i piąta by od obowiązkowymi to jest ofiara przebłagalna za grzechy później się pewnie jak inaczej ona się nazywała

Rudolf Szczypka 05:07 i ofiara pokutna Baciary pokutuje te ofiary były obowiązkowe właściwie rdzeniem jądrem wszystkich ofiar Od czego zaczynało się owczarni stwo Izraelu właśnie ta ofiara przebłagalna za grzechy To najważniejsze ofiar

Rudolf Szczypka 05:26 ale będziemy rozpatrywać Ali tak jak on jest ujęte w trzeciej księdze mojżeszowej więc ofiara ofiary ofiary całopalne tak jak już powiedziałem składane przez tych którzy chcieli złożyć w wierszu jest powiedziane tak Przemów do synów izraelskich i powiedz im Jeżeli ktoś z was Chcę

Rudolf Szczypka 05:53 złożyć ofiarę panu i później jest opis tej ofiary ofiary całopalne można ją było złożyć różnego rodzaju bydła jest napisane że ma być złożona z bydła rogatego na to być samiec bez skazy z bydła rogatego samiec besk

Rudolf Szczypka 06:28 miał to wyglądać tak jak to jest opisane w czwartym wierszu Niechaj położę rękę swą na głowie zwierzęcia ofiarnej ofiary całopalne jej aby zostało przyjęte z jako przebłaganie za niego następny singiel skórę to czytam szósty wiesz

Rudolf Szczypka 06:49 jeszcze jeszcze piątek bardzo ważny potem zarośniętego cielca przed panem a synowie Aarona kapłani krew i pokrojoną krwią dookoła ołtarz który jest to wejście do namiotu zgromadzenia a więc ten auta że ma być poprawiony krwią

Rudolf Szczypka 07:07 wiarę nazwano ofiarą całą panią to zwierzę ofiarne zabite było rozbierane zdejmowana była skóra 6 wiersz następnie zdejmie skórę ze zwierzęcia ofiary całopalne i pokryją na części wiecie gdybyśmy Pozostali tylko to przyjdzie lekturze to jest tak jak tam z tym ubiorem tego arcykapłana

Rudolf Szczypka 07:37 gdybyśmy tam pozostali to by sądził że kapłani ja se kapłan tak samo ubranie ale dopiero pod widzimy że jednak było inaczej a ty kapanina czy ubrany dlatego Biblia musimy czytać z uwagą i całości gdybyśmy to to jest podobna sytuacja

Rudolf Szczypka 07:53 no rzeczywiście odnosimy wrażenie że skóra ma być pokrojona a ja tak nie następnie zdejmie Z którym ze zwierzęcia ofiary całopalne i pokroi ona części nie skórę pokroiła tą ofiarę POCO No kiedy popatrzyłem ja sobie to widzicie dopisałem bo to może połknąć i możesz może sobie zapomnieć gdzie to jest napisane

Rudolf Szczypka 08:15 Nie nie Chrońmy od notatek 7 rozdziale szóstym wierszu na ten temat jest napisane tak do kapłana który składa kogoś ofiarę całopalna No to jest właśnie ta ofiara O której umawiamy należeć będzie skóra kapłan bierze skóry

Rudolf Szczypka 08:42 ale reszta ofiary miała być pokrojona wcześniej krew złapana do naczynia tą krwią z krepiny jest ołtarz ofiara jest pokrojona synowie Aarona kapłana przyniosłem ogier na ołtarz nam się miał palić ogień Miłosz oderwana ogniu następnie

Rudolf Szczypka 09:06 synowie Aarona kapłana ułożą owe części widzicie głowę tłuszcz na trwa które są na ogniu na ołtarzu wnętrzności zaś jego zaś i nogi odejmują wodą a kapłan wszystko pali na ołtarzu jako ofiarę całopalna

Rudolf Szczypka 09:27 ofiara ofiara ogniową dzwoń przyjemną dla pana No to jest Przeczytaj specjalnie w całości bo później okazuje się że można złożyć ofiarę na przykład 10 wierszu Strzody z owiec Lubsko ZUS ale sama procedura taka sama

Rudolf Szczypka 09:52 jak było przy tym cielcu z bydła rogatego również trzeci rodzaj tej ofiary całopalne to był 14 wiesz A jeżeli jego ofiara całopalna dla pana ma być w tratwa złożyć swoją ofiarę synogarlic lub z gołąbków Sztos taka źle czyta miał występ Tak wiecie

Rudolf Szczypka 10:19 Tak zamordowany krew w ciśnieniem pan od tamtej chwili nie ma ale ofiara ale krew ofiary miała służyć do posmarowania ołtarza O czym mówi ofiara całopalna ofiara całopalna jest znakiem że ten który składał Tom ofiarę

Rudolf Szczypka 10:49 izraelita ofiaruję siebie jest gotowy ofiarować siebie panu w całości niczego nie oszczędzając on w całości on się deklaruje przez ofiarę całopalna należy do ciebie ofiara całopalna wypełniła się w Chrystusie Chrystus całkowicie wypełnić wolną wolę

Rudolf Szczypka 11:18 ofiara całopalna wskazuje na Chrystusa w tym znaczeniu że on i całkowicie oddał się Bogu nie oszczędzać i mówi ofiara całopalna szczególnie kiedy ofiarował się na krzyżu Golgoty to była przyjemna dla pana

Rudolf Szczypka 11:49 dla Boga my mamy również jako chrześcijanie oddawać się całkowicie Bogu spóźnić do Rzymian duchowym znaczeniu całkowicie posłuszeństwie jako chrześcijanie mamy służyć Bogu mamy żyć dla niego i wtedy to będzie

Rudolf Szczypka 12:10 wolnością dla Boga dopisałem z kiedy to jest powiedziane wziąć przyjemne dla pana do Zapisałem sobie Efezjan 52 przeczytajmy co tam co tam czy pan I chodźcie w miłości jakie Chrystus umiłował was i siebie samego wydał za nas jako ofiar m

Rudolf Szczypka 12:32 to jest jako dar ofiarę to ty ją wierzymy na krzyżu Golgoty bo całkowicie oddał się posłuszeństwie Bóg dokonał ofiary jak i Chrystus umiłował was i siebie samego wydał za nas jako dar i ofiarę Bogu ku miłej Wolności a wcześniej mówi I chodźcie w miłości chrystusowej

Rudolf Szczypka 13:00 również żyjcie takim życiem żebyście przynosili bogumiłą wolność ofiaruj Cieszymowo o tym mówi ofiara całopalna następne Musiałam to jest drugim rozdziale trzecim mojżeszowej to jest ofiara z rzeczywiście

Rudolf Szczypka 13:28 to było z płodów ziemi można powiedzieć wrócisz było kilka form tej ofiary Jeżeli ktoś chce znowu idzie to są te nieobowiązkowe ale to są ofiary które płynęły serca chcę to tanie dla ciebie uczynić Jeśli ktoś chce złożyć pan ofiarę z pokarmów

Rudolf Szczypka 13:53 No to to jest opisane jak to powinno wyglądać to ofiaruję jak ofiarą jego będzie przednia mąka ta mąka miała być Polana Zwróć uwagę na to nie byle jaka mąka przednia czy najlepsza wyczystka to będzie miał później znaczenie kiedy będziemy kiedy będziemy to odnosili do Chrystusa poleje oliwą

Rudolf Szczypka 14:24 i nałoży na nim kadzidła wiecie to właśnie jest mowa o tym Kadzidle czystym tam W skład tego kadzidła które było na ofierze nad ołtarzu kadzidlany przed tronem to do Kadzidło to czyste Kaziu to też tam się znajdowało ale ono było częścią tego ogólnego kadzidła natomiast to

Rudolf Szczypka 14:52 miało być 300 Kadzidło niech polegają oliwą i nałożenie na nią kadzidła to jest inne Kadzidło niż tam o której żeśmy mówili przy konstrukcje przybytku no i później przyniesie ją do syn Aarona kapłanów

Rudolf Szczypka 15:09 No tak faktycznie to to ofiarę mimo że ofiarował człowiek ale ofiary celebrować że tak powiem miał prawo Tylko kapłan dzień dobry papierosy teraz zauważyłem temat tylko kapłan on brał garść Iwonki Chełmża

Rudolf Szczypka 15:38 jest powiedziane tak kapłan Weź mnie z tego pełną swoją garść mąki z oliwą wraz z całym jej kadzidłem i spa na ołtarze jako pamiątkę jako ofiarę ogniową włączy jedną dla pana A to co pozostanie z tej ofiary

Rudolf Szczypka 16:00 czyli prawo zjeść kapłani nie wiem co ofiarował kapłani mieli to prawo zjeść co zostanie z ofiary z pokarmów przypadnie aronowicz jego syna to jest jedna forma tej ofiary więc mąka przednia mąka kolana Oliwą

Rudolf Szczypka 16:27 z pana kadzidłem garść tej mąki spalana reszta reszty zjadali jakoś to musieli przyprawić bo na pewno nie jest inna forma tej ofiary Jeżeli zaś czwarty wiersz zaś chcesz złożyć na ofiarę z pokarmów to co pieczone w piecu

Rudolf Szczypka 16:51 i to jest mówione o cieście kwaśnym a więc ciasto kwaśnym to jest bez kwasu w piecu i to składali na ofiary część tej ofiary była spalana resztę również mieli praw zjeść kapłani jeszcze 10 wierszu to co pozostanie z ofiary z pokarmów przypadnie Alanowi Czyli znowu podobnie jak napity mące

Rudolf Szczypka 17:19 nie wolno było przetrzymywać tego na trzeci dzień nie wolno było miał być spalony i jeszcze była jedna forma z Kłosów Zbierałeś kłosy it kłosy przynosiły świat pana one musiały być prażony to jest opisane

Rudolf Szczypka 17:45 14 wierszu jeżeli pierwocin składać będziesz czyli to są tak jeszcze kłosy pierwociny w Izraelu to najczęściej Mówiłem ci mnie on jako pierwszy ale jeżeli pierwociny każdego rodzaju zboża to również by to mogło wyjść i przy nitce

Rudolf Szczypka 18:01 jeździć tylko trochę później niedzieli zajść pierwocin składać będzie szpanu ofiarę z pokarmów to kłosy wrażenie na obił Krupy ze świeżego ziarna to czy tamten 14:00 wiesz I teraz wróćmy do wiersza trzynastego każdą twoją ofiarę z pokarmów pozwolisz

Rudolf Szczypka 18:25 nie wolno było złożyć ofiary z pokarmów bez pozwolenia to jest nawet wytłumaczone dlaczego co ta sól symbolizuje nieodpowiedzialny żadnej twojej ofiary z pokarmów nie po zbawisz soli przymierza Boga twego

Rudolf Szczypka 18:43 na sól symbolizowała Przymierze to jest sól Przymierza tak to jest Jasiu na Piśmie Świętym pięknie wyjaśnione ale z wizycie to są to jest ofiara to jest to była jedyna bezkrwawa ofiara To nie była przelewana krew

Rudolf Szczypka 19:05 jedyna każda inna ofiara była związana z serem krwi ofiara z pokarmów była wyrazem takich wdzięczności miłości do Boga i miłości jaką człowiek odbierał od Google Tłumacz one to jest jeżeli chodzi o znaczenie symboli

Rudolf Szczypka 19:36 bo tak jak wszystko inne od nosiliśmy do Chrystusa tak te ofiary również należy odnieść że sobie zawarta symbolika mówiąca nam o Jezusie Chrystusie to mąka przednia mówi nam o jego czystość i jego nie

Rudolf Szczypka 19:54 nieskazitelność i dlatego tam się domagali vagabook warto być przednia mąka przednia mąka to jest taka biała mąka Oliwa mówi nam o Duchu Świętym o Duchu który Jezus był napełniony on działał w mocy Ducha Św

Rudolf Szczypka 20:25 brak kwasu mówi czyli ptaszniki mówią nam o tym że u mnie był złości niedługo nie było grzechu kwas zawsze kojarzony z czymś negatywnym negatywnym zachowaniem grzesznika kwas to była mąka to była Oliwa to był kwas

Rudolf Szczypka 20:57 i tam Była jeszcze jedna forma Kadzidło Kadzidło mówi właśnie o tym że ta służba Jezusa Chrystusa podobała się Panu Bogu że on przynosił Bogu sum swoim życiem takie zadowolenie właśnie to Kadzidło A więc to mam a drugi rodzaj ofiary

Rudolf Szczypka 21:28 która była nakazana w Piśmie Świętym przez Boga ale nie była obowiązkowa jeżeli już ktoś chciał to tak ta ofiara miała wyglądać trzecia ofiara to jest ofiara pojednania ja sobie to dopisałem Bo ona jak różnych tłumaczenie jak różna nazywana ona jest nazywana

Rudolf Szczypka 21:54 bardzo często spotkacie zmieszana ofiar pokoju albo ofiarą społeczności również jedno z rana w pewnym tłumaczeniu ofiarnym biesiadna mną ale ja bym tak ograniczył to tak jak pisany ofiara pojednania i ofiara pokoju

Rudolf Szczypka 22:12 to jest takie najbardziej adekwatny do tej treści jaką będziemy teraz to czytać o tej ofierze i znowu zauważamy ten wyraz chce w pierwszym wierszu jeżeli jego ofiara ma być ofiarą pojednania jeżeli chce ją złożyć i to jest

Rudolf Szczypka 22:33 również ta ofiara była składana w różnych formach jeżeli chodzi o zwierzęta mabiz bydła rogatego ma być samiec i samica przy ofierze całopalny to miał być samiec bez skazy natomiast to przy ofierze pojednania ale że pokoju to mógłby Mógłby samiec lub

Rudolf Szczypka 23:00 zakazy znowu jest o tym położeniu ręki to jest identyfikacja wiecie to położenie ręki aplikacja zwierzęciem który jest składany w ofierze zależnie jak u wejścia do namiotu zgromadzenia pokrowiec zebrana służyła Do pokropienia ołtarza zupełnie podobnie jak przy ofierze

Rudolf Szczypka 23:26 Centralnej a z tej ofiary zostało Jaka jest różnica To właśnie widzimy a z tej ofiary pojednania złoży jako ofiary Mogę pana tłuszcz pokrywający wnętrzności no i w czwartek wierszu i obie nerki Dlatego ta ofiara nazywana jest ofiarą pojednania bo ofiarą biesiadno bo to co

Rudolf Szczypka 23:52 pozostało Bóg złożyć ofiarując y razy z kapłanami Bóg spożyć Dlatego ona ta ofiara jest nazwana ofiarą społeczności albo ofiarą biesiadna oferujący miał udział w tej ofierze nie tylko kapłani ale również

Rudolf Szczypka 24:17 ofiarując synowie Aarona spalony właśnie te nerki i tłuszcz później jest powiedziane że z drobnej trzody jagnię T7 wiersz czyli również są różne formy tej ofiary i znowu Jeżeli chodzi o jagnię 60 w wierszu znowu nerki i znowu tłuszcz a reszta była spożywana

Rudolf Szczypka 24:46 reszta stanowiła z to to nie jest napisane skąd byśmy się tego skąd byśmy się o tym dowiedzieli albo skoro ty wiem że to był wspólny posiłek i znowu sobie to dopisałem żeby nie zapomnieć 5:12 rozdział 7 18 zeszyt posłuszny 5:00 możesz ową

Rudolf Szczypka 25:08 bo to ona pokazuje w jaki sposób powinniśmy studiować Słowo Boże jest to twoja Biblia Jeżeli ty tobie czytasz Albo niech jedzie przez komentarz albo niekiedy przesłanie jakiegoś wykładu zanotuj sobie bo teraz Dajże to będziesz pamiętać ale za chwilę to zapomnisz

Rudolf Szczypka 25:28 piąta Mojżeszowa 12 rozdział 7 i 18 jest pierwszy jest napisany tak tam przed obliczem Pana Boga waszego będziecie się będziecie je spożywać to jest wcześnie to ofiary opisany jedno miejsce kultu i składanie ofiar

Rudolf Szczypka 25:48 do Izraelitów tam przed obliczem Pana Boga waszego będziecie je spożywać czyli z tej ofiary i radować się całym waszym dobytkiem w i waszej rodziny w którym i błogosławi cię Pan Bóg twoi 18 wierszu tylko przed

Rudolf Szczypka 26:10 panem twoim Bogiem będziesz je spożywał na miejscu które wybierze Pan Bóg twój ty twój syn i twoja córka i twój sługa i twoja służebnica oraz lewita którym w twoich bramach przed Panem Bogiem twoim będziesz się radował ze wszystkich ze wszystkiego To twoja ręka 8 nie tam gdzie ci się ta ofiara

Rudolf Szczypka 26:32 pokoju była taką ofiarą społeczności z innymi najczęściej z rodziną z kapłanami i była taka atmo radości będzie się ładował było jedzenie była ta świadomość pojednania się z Bogiem że mamy pokój z Bogiem

Rudolf Szczypka 26:56 ofiara pojednania czy ofiar pokoju ona wskazuje na na Jezusa Chrystusa bo Chrystus jest naszym pokojem Otwórz mi też sobie to dopisałem kolosa 120 żeby nie zapomnę No można zapomnieć kolosan 120 zobaczymy jak to jest później tłumaczone

Rudolf Szczypka 27:18 przez natchnione słowo Apostolskie kolosanie jeżeli przez niego z kontekstu wynika że o Chrystusa chodzi grzebie przez niego wszystko co jest na ziemi i na niebie po 1 8 a to była ofiara pojednania ofiara pokoju żeby przez niego pojednał pojednał się z nim Dzięki

Rudolf Szczypka 27:44 przywróceniu pokoju w jaki sposób to pojednanie to przywrócenie pokoju przez krew Krzyża jego i tam jest o wypełnienie tej symboliki ofiary pojednania albo ofiary pokoju każda z tych ofiar wskazuje na Jezusa Chrystusa

Rudolf Szczypka 28:06 no i Teraz dochodzimy do czwartej tej ofiary właściwie takiej najpoważniejsze jej to już go ofiara obowiązkowa ona to jest nazywana ofiara przebłagalna przebłagalna za grzechy To ona jest opisana tak jeśli ktoś

Rudolf Szczypka 28:31 nieświadomie zgrzeszyli przeciwko jakiemukolwiek z przykazań Pański i popełni to czego nie wolna i teraz jest opisane że jeździ zgrzeszy namaszczony kapłan na inny rodzaj zwierzęcia chociaż ofiara zawsze ta sama nazywana jest zawsze tak samo jest nazwana przebłaganie za grzechy

Rudolf Szczypka 28:56 jeżeli to będzie namaszczony kapłan to złożyć serca bez skazy Kielce bez skazy czyli wołu coś bydła weźmie nieco z krwi tego cielca tym razem już nie tylko ale wnosi do namiotu zgromadzenia kropi tą trzecią zasłony

Rudolf Szczypka 29:26 skorpiona była czy się zasłona i wniesie do namiotu zgromadzenia i tą krwią 7 razy przed panem przednią stronę zasłony świątyni Następnie rozmarzenie krwi po rogach ołtarza tutaj bracie nie pyta co te rogi

Rudolf Szczypka 29:47 właśnie te rogi były smarowane krwią przed panem na wieczór a resztę zaśpicze cały leje U podstaw ołtarza całopalenie a wszyscy tłuszcz cielca ofiarowanego za grzechy zdejmie z niego to znaczy tłuszcz pokrywające wnętrzności wszystkie któż który jest

Rudolf Szczypka 30:16 wnętrznościach od energii znowu podobnie jak tam ofiara pojednania do spalone skóry za strzelca i całe jego mięso wraz z głową i nogami jego wynosi na miejsce czyste na zewnątrz popielisko ogólnie całego cielca na wysypisko popiołu tak to to jest na zł

Rudolf Szczypka 30:45 śpi to dotyczy jeżeli grzeszy namaszczony kapłan Natomiast jeżeli cały zbór izraelski zgrzeszy to składa inną ofiary i to to jest opisane i znowu podobnie będą postępować później są opisani starsi zboru i to już będziecie czytali jeżeli zgrzeszy książę znowu

Rudolf Szczypka 31:15 inna forma tej ofiary Chociaż sam przebieg tylko ofiary jest taki sam Jeżeli zaś zwykły człowiek z prostego ludu tej 27 wiesz i uświadomi sobie grzech na ofiarę złożył kozy samice bez skazy i znowu ta sama

Rudolf Szczypka 31:45 ta sama procedura natomiast sama ofiara była obowiązkowa ofiara przez Czechy O czym mówi ta ofiara Jest typem Chrystusa który Złożył ofiarę za nasze grzechy bo później jeszcze będzie jedna ofiara pokutna

Rudolf Szczypka 32:16 i one są jak się tak czy tak pierwszej chwili jak będę prawie identyczne i ogromna różnica o wierze pokutnej składający ofiarę ofiarę za konkretny grze ten grzech jest nazwany wymieniony wcześniej będzie musiał naprawić krzywdę a później dopiero złożyć ofiarę

Rudolf Szczypka 32:39 po Kutno zaraz zanim wrócimy oni wiedzieli natomiast ofiara przebłagalna za grzechy to jest ona mówi o istocie grzechu Chrystus umarł za grzechy nasze według PiS nie są wymienione te grzechy On umarł za nasze grzechy

Rudolf Szczypka 33:01 on Złożył ofiarę za nas i ta ofiara To jest właśnie ta ofiara on wypełnił przesłanie tej ofiary tej czwartej ofiary ofiary przebłagalny ja sobie to dopisałem takie odnośniki zaraz popatrzymy Hebrajczyków 9 11 12

Rudolf Szczypka 33:25 Notatki robię potem jest duży i można by było się w tym pogubić A kiedy masz nie pogubisz i te ten odnośnik właśnie odnosi się do tej ofiary ofiary przebłagalny lecz Chrystus który się zjawił jako arcykapłan czy tam 17 wiersza

Rudolf Szczypka 33:50 Jako arcykaplan.pl przyszły przed przez więc doskonalszy przybytek nie ręką zbudowany to jest Nie z tego stworzonego świata pochodzący nie tłumaczy tego wersetu tylko nawiązuje a konkretnie a nie wróciłeś wiesz 12 przed raz na zawsze

Rudolf Szczypka 34:10 do świątyni jest krwią kozu wisielców ale z własnym krwią swoją dokonawszy wiecznego bicie tam arcykapłan wchodził No właśnie z krwią i cielcu do świątyni Chrystus wszedł z własną krwią dokonasz wiecznego odkupienia

Rudolf Szczypka 34:34 i teraz popatrzmy na 13 13 rozdział 13 rozdziału listu do Hebrajczyków przeczytam 11,13 wiesz bo tamta ofiara ona była właściwie spalana poza obozem poza obozem na ołtarzu ofiarniczy były spalane tylko tłuszcz i nerki reszta była spalana poza obozem co ma też swoją symbolikę

Rudolf Szczypka 34:59 13 rozdział 11 do 13 wiersza albowiem ciała tych zwierząt których krew arcykapłan wynosi do świątyni za grzech spala się poza obozem jak widzi to mówi o tej ofierze to jest o tej ofierze właśnie powiedziane dlatego i Jezus aby uświęcić lód własną krwią

Rudolf Szczypka 35:22 cierpiał poza bramą Czy widzicie jaka ofiara ona wskazuje na ofiary Jezusa Chrystusa on rzeczywiście cierpiał poza bramą chodzi o i teraz jest Zachęta wyjdź mi więc do niego poza obóz znoszą spławienie

Rudolf Szczypka 35:42 nasze upoważnienie jego wyjść poza obóz przyznać się jestem grzesznikiem a w Chrystusie jest może moje zbawienie mowa o Krzyżu na niektórych jest zgorszeniem i Pan Jezus mówi jeżeli się jeżeli się nie mówi odżył to wtedy ustaje zgorszenie krzyże jeżeli się nie mówi o Chrystusie ukrzyżowanym

Rudolf Szczypka 36:07 ustanie zgorszenie Krzyża kiedy ty się przyznajesz do Chrystusa ukrzyżowanego i wychodzisz do niego poza owoc w tym wyznaniu wiary to możesz cierpieć będzie znosił zgorszenie będzie to dla innych zgorszeniem

Rudolf Szczypka 36:24 przeżyliśmy więc do niego poza obóz znoszą spokojnie nie jechał Chrystus poza obozem wznosił pohańbienie kiedy ty teraz idziesz do niego jako jego własność przed tym światem się do niego przyznajesz niektórych będziesz Kocham jej ale zawsze trafisz na takich który wskaże drogę i Pójdę za tobą trzeba powiedzieć już rzadko się na to zdarza ale się zdarza

Rudolf Szczypka 36:57 pani Jezusowi też się mało zdarza większość go prześladował czy dziś ładowali ale nie zniechęcaj się mam z Widzicie To jest właśnie ta ofiara przebłagalna za grzechy ofiara przebłagalna za grzechy i jeszcze raz nie

Rudolf Szczypka 37:21 dotyczyła konkretnego grzechu ona była ona dotyczyła istoty grzechu zagrze zbierana krew u podstawy ołtarza Była dowodem śmierć i życie ciała jest w krwi i ostatnia ofiara ofiara pokutna ona jest nazywana Ja sobie tylko pisałem ofiara zadośćuczynienia i właśnie ofiara pokutna ona podkreśla grzeczny czy ona się odnosi do grzecznego czynu

Rudolf Szczypka 38:01 Chciałbym trochę to pominąłem jeśli ktoś grzecznie świadomie wiecie na tym polega upamiętanie żebyśmy byli grzesznikami i nawet żeśmy sobie z tego nie Nie zdawali sprawy ale jeżeli Bóg ci przez Ducha Świętego uświadomi jesteś grzesznikiem to znaczy że cię nawołuje do upamiętania to jest ten czas upamiętania ale jeżeli człowiek nadal

Rudolf Szczypka 38:34 mimo że to Bóg mu uświadamia ha swoim grzechu tak permanentny świadomie to Zgoła nie o świątecznych Najlepiej to powiedzieć na własnym życiu czyli ja popatrzę na moje życie przed moim nawróceniem a powszechnie byłem uważany za porządnego chłopa

Rudolf Szczypka 39:05 który nie miał nałogów jaka popatrzę teraz na moje życie to taki szał prostu Paweł mam tylko wstyd maszynisty wieczorem mogą być bezczelny stosunku dobowy taki za rozumiejący takich główce dziękować Panu Bogu Kiedy ci Bóg Otworzył oczy na twój grzech Idę się u pamiętasz

Rudolf Szczypka 39:47 i przyjmiesz tą ofiarę który złożył Jezus Chrystus na krzyżu Golgoty ofiarę przebłagalna za grzechy bo w przeciwnym wypadku będziecie dotyczyło to że dla źle że dla świadomie wierzącego na Przepraszam dla świadomie grzeszą tego z premedytacją nie ma ofiary ofiara pokutna

Rudolf Szczypka 40:27 ofiara pokutna za zadośćuczynienia czemu ona się nazywa ofiarą zadośćuczynienia spotkacie też takie tłumaczenia gdzie ta ofiara nazywana jest zadośćuczynienia bo kiedy izraelita sobie uzmysłowił Zostałem uzmysłowił one że przekroczył które z przykazań

Rudolf Szczypka 40:50 i zgrzeszył nie tylko przeciwko Bogu Ale zgrzeszył przeciwko człowiekowi to najpierw przed złożenie tej ofiary był zobowiązany do uczynienia powinien był ten grzech naprawić to to ukradł powinno być zwrócony

Rudolf Szczypka 41:11 to to przez grzech powinno być naprawiony a dopiero wtedy pokonując Dlatego z jednej strony zadośćuczynienia bo zadośćuczynić był teraz dopiero po kupując ofiara pokutna składa ofiary za konkretny grze

Rudolf Szczypka 41:32 ofiara pokutna dotyczy konkretnego grzechu taka jest różnica między tą wiarą pokutną a ten ofiarę przebłagalna za grzechy a rozpoczyna się to tak jeżeli ktoś festyn 15 wiersz Jeżeli ktoś dopuści się z

Rudolf Szczypka 41:57 sprzeniewierzenia i nieświadomie zgrzeszy przywłaszczenie sobie Widzicie to jest wymieniony konkretnych żeby kradzież przez przywłaszczenie sobie jakieś świętości należącej do pana czyli zagrał coś w ogóle to co się w ogóle należało zabrał mu okradł go to przynieś jest chory i jest opisana ta ofiara już nie będę dalej czytam a jeżeli kto popełni 17 wiesz

Rudolf Szczypka 42:36 grzech przekraczający bezwiednie którekolwiek z przykazań Pański który przekroczyć nie wolno i ściągnie na siebie winem i podlega karze Brzeg to przywiezie z przodu do kapłana za ofiarę pokutną barana bez skazy

Rudolf Szczypka 42:51 według swojego oszacowania dalej szóstym rozdziale Jeżeli ktoś grzeszysz Przymierzając się panu przez to że zawsze się wobec swojego bliźniego rzeczy powierzonej lub oddanych do przechowania zabudowanej

Rudolf Szczypka 43:14 albo że ograbić swojego bliźniego albo znalazłeś zgubione Widzicie to konkretne grzechy są konkretne czyny są wymienione grzeczne czyny napar Świętego i nawet fałszywie przysięgał w jakikolwiek z tych spraw

Rudolf Szczypka 43:30 które człowiek popełniający grzeszy jeżeli wtedy zgrzeszyli obciąży i obciąć Niechaj wróci z cieknie Hej zwróci najpierw najpierw wrócić czyli najpierw zadośćuczynić to co z rabował z czego kogoś ograbił czyli Również panu Bogu to co tam wcześniej było napisane

Rudolf Szczypka 43:54 albo rzecz powierzono którą zataił u siebie albo to wszystko co do czego fałszywie przysięgał zwróci pełną wartość tych rzeczy i jeszcze dołożyć do tego jedną piątą w dniu swojej odda to do kogo to należy a teraz dopiero Złożył ofiarę to jest ta ofiara pokutna

Rudolf Szczypka 44:21 ona nazywana zadośćuczynieniem musiałem zadośćuczynienia ona dotyczy konkretnego grzechu to jest ofiara za konkretne grzechy śmieci wyjaśniając w tych symbolice ofiar co dotyczy Chrystusa Chrystus zwrócił

Rudolf Szczypka 44:50 Bogu wszystko to czym żeśmy Boga co żeśmy bo czy boga okradli przez nasze postępowanie Chrystus jako ten bezgrzeszny on przywrócił to czyli on za nas to ofiarę złożył on przywrócił wszystko to czegoś mnie Boga pozbawili ci szacunku to co ja wcześniej mówiłem przed moim nawróceniem

Rudolf Szczypka 45:22 dotyczy mnie jeśli człowiek jest przerażony jak jeszcze ja se przypomnij Co to znaczy ciemność duchowa Dlaczego człowiek zdolny człowiek ograbił Boga z ci szacunku z Uwielbienia z miłości do niego że po swojemu

Rudolf Szczypka 45:51 patrzę na ciebie bo donosowy jesteś zwierzęca się spóźnię wieku w późniejszym wieku na wróciłem Jeszcze był błogosławi to jest wielki cud jeżeli się dziecko czy zupełnie młody człowiek nawraca młodzi ludzie do was moje moglibyście być oczach ludzi porządnymi ludźmi

Rudolf Szczypka 46:17 nie musieli wyścielić pijakami złodziejami możecie być dobrymi pracownikami ja taki byłem Ożeniłem się dom wybudowany z sąsiadem nowym pracownikiem podłoga oderwałem puść i szacunku jakiego on jest tak na wysokości o dla siebie Panie Jezu stał się ofiarą pokutną

Rudolf Szczypka 46:59 spłacił mój dług płać on Bogu wrócił to czy swoje życie przez swoją ofiarę Czemu jabłka operowana czy swoje grzeszne życie a ty mówi ofiara pokutę za konkretne grzechy ale też weźmie sobie do serca jako wierzący bo niekiedy przez jakieś zadanie 2 a nie

Rudolf Szczypka 47:35 możemy kogoś pozbawić czegoś to z wymienionych tychże Jeżeli zostanie nam to uświadomione przed wyznanie winy przed myciem rąk lub nóg jak już tak O już zbawieni już wiecie o czym mówię tego tej symbolizuje biblijnej Starajmy się naprawić

Rudolf Szczypka 47:59 Starajmy się najpierw zadośćuczynić nim Poprosimy pana o przebaczenie Pasante ofiary 5 ofiar które Bóg nakazał izraelowi niby coś podobnego co poganie Ale u pogan nie było głowa tylko było bóstwo a ofiary przez nich wymyślanie

Rudolf Szczypka 48:26 Izrael miał prawdziwego Boga stwórcę nieba i ziemi ofiary były przez niego nakazane i to ta różnica A my czytając do historię ofiar teraz rozumiemy ich przesłanie symboliczne co się wypełniło Chrystus

Rudolf Szczypka 48:52 Podziękuj mu za to i za ten czas tutaj Ojcze Dziękujemy ci za pana Jezusa Chrystusa dlatego posłała Ty grzeczny świat aby szukał i zbawił takiego Wrześni palenia Dziękuję ci że Jezusie Chrystusie plan pokój z Bogiem Pokój z tobą Boże ojcze Dziękuję ci że w Jezusie Chrystusie

Rudolf Szczypka 49:27 mój drugie zapłacony Dziękuję ci że w Jezusie Chrystusie jest moje odkupienie Dziękuję ci wielkie zbawienie w Jezusie Chrystusie i dziękuję ci za ten czas tutaj na tym miejscu błogosławię to miejsce a przede wszystkim tych ludzi którzy się to zrobiła dają tak zbór bo to jest twój wybór Błogosław panie i Prowadź gdziekolwiek się spóźnię zgromadzoną

Rudolf Szczypka 50:01 w imieniu Pana Jezusa amen

Newsletter! - Bądź na bieżąco...

Aktualności... i treści pomagające budować wiarę.
Zapisz mnie teraz!
*Zgoda Marketingowa: Wyrażam zgodę, aby TwojeDobre.info kontaktowało się ze mną za pośrednictwem poczty e-mail z wykorzystaniem informacji podanych przeze mnie w tym formularzu w celu otrzymywania wiadomości, aktualizacji i marketingu. - więcej informacji.

Jeśli chcesz wycofać swoją zgodę i przestać od nas słyszeć, po prostu kliknij link rezygnacji z subskrypcji na dole każdego wysyłanego przez nas e-maila.

Dodaj komentarz

Bądź na bieżąco...

Aktualności... i treści pomagające budować wiarę.
Zapisz mnie teraz!
*Zgoda Marketingowa: Wyrażam zgodę, aby TwojeDobre.info kontaktowało się ze mną za pośrednictwem poczty e-mail z wykorzystaniem informacji podanych przeze mnie w tym formularzu w celu otrzymywania wiadomości, aktualizacji i marketingu. - więcej informacji.

Jeśli chcesz wycofać swoją zgodę i przestać od nas słyszeć, po prostu kliknij link rezygnacji z subskrypcji na dole każdego wysyłanego przez nas e-maila.
close-link

Newsletter! - Bądź na bieżąco...

Aktualności... i treści pomagające budować wiarę.
Zapisz mnie teraz!
*Zgoda Marketingowa: Wyrażam zgodę, aby TwojeDobre.info kontaktowało się ze mną za pośrednictwem poczty e-mail z wykorzystaniem informacji podanych przeze mnie w tym formularzu w celu otrzymywania wiadomości, aktualizacji i marketingu. - więcej informacji.

Jeśli chcesz wycofać swoją zgodę i przestać od nas słyszeć, po prostu kliknij link rezygnacji z subskrypcji na dole każdego wysyłanego przez nas e-maila.
close-link